თაღლითობის ახალი ფორმა: სუპერმარკეტში სალაროსთან ჩემს მოტყუებას ცდილობდნენ

4446

ახლა მაღაზიაში პროდუქტების შეძენა სტრესია. ადამიანი ხელფასის დიდ ნაწილს პროდუქტებზე ხარჯავს. დღესასწაულების წინ სუპერმარკეტში ნამდვილი ქაოსი სუფევს. ხალხი ჩქარობს, რომ პროდუქტების ფასდაკლებით შეძენა მოასწროს, თანამშრომლები ფასის შეცვლას ვერ ასწრებენ და სალაროში ზედმეტ საქონელს დამატებით ატარებენ. შეცდომით? პროდუქტების შეძენის შემდეგ ქვითარს ვუყურებ, რადგან სალაროსთან მსგავს თაღლითობას არაერთხელ შევესწარი. Vivien გიამბობთ, როგორ ცდილობენ ჩვენს მოტყუებას სასურსათო მაღაზიებში.

პროდუქტების შეძენა მაღაზიაში – მარკეტოლოგები მყიდველების მოსაზიდად ბევრ მეთოდს იყენებენ, მაგალითად, შეფუთვის ფერი, აქცია „ორი ერთის ფასად“. ძვირიანი საქონელი თვალის დონეზეა მოთავსებული, ხოლო აუცილებელი მოთხოვნის საქონელი მაღაზიის შორეულ თაროზე. თუ დაღლილი და მშიერი მაღაზიაში შედიხართ, რომ პური და კეფირი შეიძინოთ, უნებურად კალათას ჩიფსით, ნამცხვრით, ტკბილეულით და სხვა პროდუქტებით ავსებთ.

მაღაზიაში საღ გონებაზე უნდა შეხვიდეთ. არა მხოლოდ დანაყრებული, არამედ ფხიზლად უნდა იყოთ. სუპერმარკეტში სასიამოვნო მუსიკასაც რთავენ, რომ მოდუნდეთ და თქვენდა საუბედუროდ ზედმეტი პროდუქტი შეიძინოთ. ეს ყველაზე საშინელი ხრიკი არაა.

ბონუს ბარათები – ალბათ, სხვადასხვა მაღაზიის ბევრი დაგროვებითი და ფასდაკლების ბარათები გაქვთ. ამავდროულად, მაშინაც კი, თუ თქვენი ბარათსი მიაწოდეთ, მოლარემ შეიძლება საკუთარი ბარათი შეუმჩნევლად გაატაროს და თქვენი ფულით ბონუსები მიიღოს. თან ბონუს ბარათი ადამიანს ქვეცნობიერად ავალდებულებს, რომ იმ მაღაზიაში წავიდეს, სადაც ფასდაკლებას მიიღებს.

საფასარი – საფასარით სხვადასხვა სახის მანიპულაცია არსებობს. საფასარი პროდუქტის შესახებ თითქმის ყველა აუცილებელ ინფორმაციას შეიცავს: თარიღი, რომლიდანაც ეს ფასი მოქმედებს, პროდუქტის ღირებულება, წონა და დანიშნულება. ზოგჯერ ყვითელი ან წითელი ფერით გამოკვეთილი საფასარი გვხდება, რომელიც ფასდაკლებაზე მიგითითებთ. მასზე ფასი შეიძლება შეცვლილი არ იყოს. თუ არ იცით, რა ღირდა მანამდე პროდუქტი, წითელი „საშეღავათო“ საფასარით პროდუქტს აიღებთ და ხრიკს ვერც შეამჩნევთ.

ზოგჯერ აქცია გარკვეული ვადით მოქმედებს. პროდუქტი თაროზე წითელი საფასარით დევს, რომელზეც ხაზგასმულია ფასი და მოქმედი ფასდაკლების პროცენტი. ოღონდ მხოლოდ ერთი კვირის შემდეგ მოქმედებს. ეს საფასარში ძალიან წვრილად წერია. მაშინაც კი, თუ ადამიანი სალაროსთან სხვაობას დაინახავს, დაბრუნება ეუხერხულება.

კარგი, თარიღი კარგად შეამოწმეთ და აქცია აქტუალურია. ამ შემთხვევაში სჯობს საფასარს ფოტო გადაუღოთ, რადგან სისტემაში ხშირად ხარვეზებია: მაღაზიის თანამშრომლები საფასარის შეცვლას ვერ ასწრებენ ან ბაზას არ ცვლიან, მაგრამ არსი იმაშია, რომ სწორად გატარებული პროდუქტი სალაროსთან უფრო ძვირია, ვიდრე ფასდაკლებით. ამ დროს ფოტო უნდა აჩვენოთ, რომ სხვაობა დაგიბრუნონ. ადამიანმა შეიძლება ბევრი ფასდაკლებული პროდუქტი შეიძინოს, ვიდრე დაზოგვის მიზნით სჭირდება. ასე მაღაზია განზრახ თუ შეცდომით მყიდველს ატყუებს.

პროდუქტის დამატებითი წონა – აქცია შეიძლება შეფუთვაზე ეწეროს. მაგალითად, არაჟანი პაკეტში დევს, ერთ პაკეტში როგორც ჩვეულებრივ. მეორეზე წითელი დიდი ასოებით აწერია „25% საჩუქრად“. იგულისხმება, რომ გულუხვმა მწარმოებლებმა მასში 25%–ით მეტი არაჟანი ჩადეს, ანუ იგივე ფასად ასეთი არაჟნის ყიდვა უფრო მომგებიანია. სამწუხაროდ, ასეთ ხრიკს ბევრი იყენებს, მაგრამ შეფუთვაში პროდუქტს ყველა არ უმატებს. ერთხელ ასეთი არაჟანი სახლში მოვიტანე და ავწონე. გრამი არაჟანი დამატებული არ იყო. წარწერა მუშაობს და ბევრი ასეთ პროდუქტს ყიდულობს. რა შეგვიძლია ვთქვათ, ზოგიერთი მწარმოებელი პროდუქტს არ წონის. სუპერმარკეტში შეგიძლიათ შეამოწმოთ, სადაც სასწორები აქვთ.

სასწორი – სხვათა შორის, სუპერმარკეტის თანამშრომელმა აწონვისას შეიძლება მოგატყუოს. სასურველია, პროდუქტი დამოუკიდებლად აწონოთ. ზოგჯერ თანამშრომელი უფრო მეტ პროდუქტს წონის, შემდეგ კი შეუმჩნევლად ნაწილს იღებს, პარკს კი ზედმეტი წონის ფასს აწერს.

სალარო – სალაროსთან ხურდა ხშირად არ აქვთ, რადგან მყიდველების უმრავლესობა ბარათით იხდის. როცა ქეშით იხდით, შეიძლება შემთხვევით ხურდა სწორად არ დაგიბრუნონ. დღეში ასობით ასეთი შემთხვევა ხდება, მაღაზია ამით მოგებას იღებს. მოლარემ პროდუქტი შეიძლება რამდენჯერმე გაატაროს და თუ ქვითარს არ დახედავთ, ზედმეტის გადახდა მოგიწიოთ. თუ საფასარსა და ქვითარში ფასს შორის სხვაობა არის, მოლარე დამნაშავე არაა, მაგრამ მყიდველს სხვაობა უნდა დაუბრუნოს.

რედაქციის რჩევა – აუცილებელი პროდუქტების სია შეადგინეთ, ასე თაღლითობის რისკს შეამცირებთ. თუ პროდუქტის ფასსაც მიაწერთ, სალაროსთან სწრაფად მიხვდებით, სად გადაიხადეთ ზედმეტი. რა თქმა უნდა, ფასები პროდუქტებზე ყოველდღე იზრდება, მაგრამ მაღაზიაში შეგიძლიათ კალკულატორით დათვალოთ, თუ რამდენი უნდა მისცეთ მოლარეს.

თუ დანაყრებული და პროდუქტების სიით მაღაზიაში წახვალთ, დაუგეგმავი გემრიელობის შეძენის რისკს შეამცირებთ. ეს ფაქტია. ყოველთვის შეამოწმეთ ქვითარი, სანამ სალაროს დატოვებთ. თუნდაც თქვენს მოტყუებას არავინ ცდილობდეს, სისტემაში ხარვეზები ყოველთვის არსებობს. შეცდომით ზედმეტად აღებული თანხის უკან დაბრუნებაზე უარს არავინ გეტყვით.