დიეტოლოგი სტაროდუბცევა. სწრაფ ნახშირწყლებზე უარის თქმა ხელს უწყობს შეშუპების მოცილებას

284

დიეტოლოგი, ნუტრიციოლოგი ლილია სტაროდუბცევა: ორგანიზმში ჭარბი სწრაფი ნახშირწყლები ხელს უწყობს შეშუპებას.

დიეტოლოგმა სტაროდუბცევამ ერთ-ერთ ინტერვიუში განაცხადა :

„შეშუპების მოსაშორებლად, უნდა დაადგინოთ მისი წარმოშობის მიზეზი“.

სპეციალისტმა ერთ-ერთ მიზეზად სუფთა წყლის ნაკლებობა დაასახელა. სტაროდუბცევას თქმით, როდესაც ორგანიზმს წყალი აკლია, ის იწყებს სითხის შეკავებას, რაც იწვევს შეშუპებას. წყალი უნდა მოიხმაროთ გათვლით: 30 მლ – თითო კილოგრამ წონაზე.

გარდა ამისა, ფრთხილად უნდა იყოთ კოფეინის მიღებისას ყავისა და ჩაის სახით, რომლებიც ააქტიურებენ ორგანიზმიდან სითხის გამოდევნის პროცესებს. ასევე სიფრთხილით უნდა მიიღოთ შებოლილი, ძლიერ დამარილებული ან ცხარე საკვები. ყველა მათგანი შეშუპების გამომწვევია.

სწრაფ ნახშირწყლებზე უარის თქმა ასევე დაგეხმარებათ შეშუპებისაგან თავის დაღწევაში, – ამბობს ექსპერტი.

მოერიდეთ სწრაფ ნახშირწყლებს: შაქარს, ცომეულს, ტკბილეულს, ასევე მაღალ დამუშავებულ სახამებლიან საკვებს: თეთრ ბრინჯს და სიმინდის ფანტელებს. ეს დაეხმარება შეშუპების მოცილებას და ასევე კუჭ-ნაწლავის ტრაქტის ფუნქციონირების გაუმჯობესებას“, – განმარტა ლილია სტაროდუბცევამ.

გარდა ამისა, დიეტოლოგმა თქვა, რომ ზოგიერთ ადამიანში შეშუპება შეიძლება მიუთითებდეს სხეულის მომატებულ მგრძნობელობაზე ლაქტოზასა და კაზინის მიმართ (რძის პროდუქტების კომპონენტები). ამიტომ, როდესაც შეშუპებას შენიშნავთ, აზრი აქვს გარკვეული ხნით შეწყვიტოთ მათი გამოყენება და შეამოწმოთ შედეგი.

ასევე შეშუპება შეიძლება გამოიწვიოს ლიმფის სტაგნაციამ, რაც ხდება მაშინ, როდესაც ადამიანი ძალიან ცოტას მოძრაობს. ყოველდღიური ვარჯიში კარგი საშუალებაა ამის პრევენციისთვის.

თუ შეშუპება მუდმივად იჩენს თავს, უნდა მიმართოთ ექიმს.

მნიშვნელოვანია! ინფორმაცია მოწოდებულია საცნობარო მიზნებისთვის. უკუჩვენებებისა და გვერდითი მოვლენების შესახებ ჰკითხეთ სპეციალისტს და არავითარ შემთხვევაში არ ჩაიტაროთ თვითმკურნალობა. დაავადების პირველი ნიშნების გამოვლენისას მიმართეთ ექიმს.