როგორც წესი, მშობლებს საშინლად არ უყვართ, როცა შვილები–მოსწავლეები გაკვეთილების მომზადებაში დახმარებას სთხოვენ. ამავდროულად, დაბალ კლასებში უფრო გულმოდგინედ ეხმარებიან, რადგან მასალა მარტივი და გასაგებია. აი, საშუალო კლასებში მშობელი სულ უფრო იჭერს ფიქრს, რომ არ იცის, როგორ ამოხსნას ამოცანა. სწორედ ამიტომ, მოსწავლეს საკუთარი ძალებით გამკლავება და დამოუკიდებლად მუშაობა უწევს.
Vivien გთავაზობთ რამდენიმე საინტერესო ამოცანას, რომელთა ამოხსნა როგორც ბავშვებს, ასევე მშობლებს შეუძლიათ. კარგი მეთოდია თქვენი უნარების შესამოწმებლად. ახალი მათემატიკური ამოცანები ჭკვიანებსაც ტვინის დაძაბვას აიძულებს. ასეთი ვარჯიში ზედმეტი არასდროსაა.
როგორ ამოვხსნათ ასეთი ამოცანა
1. პირველ ამოცანაში ოთხი მაგალითია. თან პირველი სამი მაგალითი უკვე ამოხსნილია, მხოლოდ ბოლო მაგალითი უნდა ამოხსნათ. უნდა მიხვდეთ, რა ლოგიკით მიდის გამოთვლები. თუ პირველ მაგალითთან კითხვები არ გვაქვს, მეორე და მესამე მაგალითი უცნაურად გამოიყურება. სცადეთ მეოთხე მაგალითის ამოხსნა.
2. შემდეგი მაგალითი უფრო გაგაოცებთ. აქ არის ცხენები, ნალები და ჩექმებიც. როგორც ჩანს, მათ მიღმა გარკვეული რიცხვები იმალება, სხვაგვარად მათემატიკური მაგალითები არ გამოვიდოდა. იპოვეთ ყველა მინიშნება, რომ კითხვის ნიშნის ნაცვლად საჭირო რიცხვი ჩასვათ.
3. ამოცანა ხრიკით. ამას მოცემული რიცხვების ნაკრების შემხედვარე მაშინვე მიხვდებით. ეს ამოცანაც როგორღაც უნდა ამოხსნათ. შეძლებთ იპოვოთ, რა ჩაიფიქრა საზრიანმა ადამიანმა, რომელმაც ამოცანა შეადგინა? სცადეთ პასუხის გაცემა. შემდეგ ქვემოთ მოცემულ პასუხებს შეადარეთ.
მინიშნებები და პასუხები
- თუ 1+ 4 = 5, მაშინ 2 + 5 = 7 და არა 12. თუმცა თუ დავამატებთ 5-ს (პირველი მაგალითიდან) და 7–ს (მეორე მაგალითიდან), 12 გამოვა. ახლა მესამე მაგალითს გადახედეთ. 3 + 6 = 21, თუმცა ტოლობის შემდეგ უნდა იყოს 9. 21-ის მისაღებად 9-ს უნდა დაუმატოთ 12. გამოდის, მაგალითის ამოხსნისას წინა მაგალითსაც ვითვალისწინებთ. ბოლო მაგალითი ასე გამოიყურება: 8 + 11 + 21 = 19 + 21 = 40.
- თუ სამი ცხენის ჯამი 30–ია, ერთი ცხენია 30 ÷ 3 = 10. მეორე მაგალითში ნალების უკან იქნება 18 – 10 = 8. წყვილი ნალის უკან 4. მესამე მაგალითზე გადავიდეთ, სადაც წყვილი ჩექმა უდრის 4 – 2 = 2. ერთი ჩექმის მიღმა მიღმა იმალება ერთიანია, ცხენის უკან – ათიანი, ნალის უკან – ორიანი. ასე ვიღებთ 1 + 10 × 2 = 1 + 20 = 21.
- ზედა ორი ხაზი მესამეს რომ ეკუთვნოდეს, ტოლობის ნიშანი ექნებოდა. თუ ის არაა, პირველ ხაზებს მაგალითთან საერთო არაფერი აქვს. გამოდის, გვაქვს ერთი მაგალითი 1 + 1 × 0 + 1 = 1 + 0 + 1 = 2, ძალიან მარტივია, თუ ზედმეტს არ იფიქრებთ.