მიირთვით ყოველდღიურად 1 მსხალი. დიეტოლოგმა განმარტა რა მოხდება ორგანიზმში

872

ოდესმე გსმენიათ მსხლის დიეტის შესახებ? თუ მსხალი გიყვართ, მაშინ ვივიენის დღევანდელი სტატია წაიკითხეთ. მსხალი დაგეხმარებათ ზედმეტი კილოგრამების დაკლებაში.

„დღეში ერთი ვაშლი და ექიმი არ დაგჭირდებათ“ – ცნობილი გამონათქვამია.

„იგივე შეიძლება ითქვას მსხლის შესახებ, რადგან ყვავილოვანი ნაყოფი არა მხოლოდ ვიტამინებსა და მინერალებს შეიცავს, არამედ გასუქებასაც უშლის ხელს. გსურთ დაიკლოთ ზედმეტი კილოგრამები, მაგრამ არ გაქვთ დრო და სურვილი წონის დაკარგვის რთული ან ერთფეროვანი კონცეფციებისთვის? მაშინ თქვენს რაციონში უნდა ჩართოთ მსხალი“, – ამბობს დიეტოლოგი ვასილისა პონომარევა.

დღეში მხოლოდ ერთი მსხალი – დაგეხმარებათ წონის დაკლებაში. როგორ მუშაობს მსხლის დიეტა, შეგიძლიათ წაიკითხოთ ამ სტატიაში.

სასარგებლოა წონის დაკლებისთვის: აი, რა მოხდება, თუ დღეში 1 მსხალს შეჭამთ

მკვლევარებმა დაადგინეს, რომ დღეში ერთი მსხლის ჭამა ეხმარება ადამიანებს წონის დაკლებაში და ორგანიზმში ცხიმის პროცენტის შემცირებაში.

ამისათვის მათ თავიანთი კვლევის მონაწილეები ორ ჯგუფად დაყვეს, რომლებსაც ერთი და იგივე დიეტა უნდა დაეცვათ. პირველი ჯგუფის თითოეულ წევრს დღეში 1 ცალი მსხლის ჭამა ევალებოდა.

შედეგი მოულოდნელი იყო: მსხლის ჯგუფის მონაწილეებმა წონაში სამჯერ უფრო სწრაფად დაიკლეს, ვიდრე საკონტროლო ჯგუფის მონაწილეებმა. რომელი ინგრედიენტები აქცევს მსხალს წონის დაკლებისთვის სასწაულ პროდუქტად?

მსხალი შეიცავს შემავსებელ უჯრედისს

„უპირველეს ყოვლისა, სწორედ უჯრედისის დიდი რაოდენობა უწყობს ხელს წონის დაკლებას. ორგანიზმს დიდი დრო სჭირდება მონელებისთვის, რაც უზრუნველყოფს დანაყრების ხანგრძლივ შეგრძნებას. უჯრედისი ინარჩუნებს სისხლში შაქრის მუდმივ დონეს. ეს ხელს უშლის ლტოლვას ცხიმიანი საკვებისა და ტკბილეულისკენ, რაც ნიშნავს, რომ თქვენ შეგიძლიათ დაზოგოთ ცოტაოდენი კალორიები“, – განმარტავს პონომარევა.

გარდა ამისა, მსხალი შეიცავს დიდი რაოდენობით კალიუმს, რომელიც არეგულირებს წყლის ბალანსს და ამცირებს წყლის შეკავებას. ვიტამინი C ასტიმულირებს ცხიმის მეტაბოლიზმს, რის წყალობითაც კალორიები ეფექტურად იწვება.

მსხალი 100 გრამზე – 57 კალორიას შეიცავს და ძალიან მსუბუქია.
ტკბილი ხილი უმჯობესია სუფთა სახით მიირთვათ. ამ მდგომარეობაში მსხალი შეიცავს განსაკუთრებით დიდი რაოდენობით საკვებ ნივთიერებებს. მაგრამ მსხალი ასევე სასარგებლოა, როდესაც ორთქლზე მზადდება, მზადდება პიურეს სახით ან ფაფასთან ერთად.

საკმარისია თუ არა მსხლის სუნი საკვებისადმი ლტოლვის შესაჩერებლად?

სავარაუდოდ, ხილის არომატი ადამიანებს „მოუწოდებს“, არ გადააჭარბონ, როდესაც საქმე საჭმლის მიღებას ეხება.

კვლევაში მონაწილე ადამიანები უფრო ხშირად ირჩევდნენ ხილის დესერტს შოკოლადის ნამცხვრის ნაცვლად, თუ იქამდე ისინი მსხლის არომატით გაჟღენთილ ოთახში იმყოფებოდნენ.

„მკვლევართა აზრით, არომატი აძლიერებს ჯანსაღი ხილისადმი ლტოლვას და ზრდის მათი ჭამის სურვილს. თუმცა, სიმართლეა თუ არა ეს თეორია, ჯერ-ჯერობით საკამათოა“.

მნიშვნელოვანია! ინფორმაცია მოწოდებულია საცნობარო მიზნებისთვის. უკუჩვენებებისა და გვერდითი მოვლენების შესახებ ჰკითხეთ სპეციალისტს და არავითარ შემთხვევაში არ ჩაიტაროთ თვითმკურნალობა. დაავადების პირველი ნიშნების გამოვლენისას მიმართეთ ექიმს.