მარკეტინგული კომპანიები, რომლებმაც მსოფლიოს წინაში მარცხი განიცადეს

1821

არ არის მარტივი კონკურენტულ გარემოში მუშაობა. მაგრამ გაცილებით უარესია, როდესაც უამრავ ფულს ხარჯავ კარგ რეკლამაზე და საპასუხოდ მხოლოდ დაცინვას იღებ. მარკეტინგული კომპანიები, ზოგჯერ ისეთ მარცხს განიცდიან, რომ მათზე რამდენიმე თაობა გაიცინებს.

1. თარგმანის სირთულეები

KFC- ის სწრაფი კვების ქსელი 1980-იან წლებში ჩინურ ბაზარზე შესვლისას სერიოზულ შეცდომა დაუშვა. Yum Fingers – პოპულარული სლოგანი იყო და თარგმნეს როგორც, ჭამე თქვენი თითები. თუმცა, შეცდომა არ გახდა ფატალური, და დღეს KFC არის ერთ ერთი ყველაზე პოპულარული სწრაფი კვების ქსელი ჩინეთში.

2. სხვა კულტურის დამახასიათებელი ნიშნების იგნორირება

1990-იან წლებში Danone რუსეთის ბაზარზე ბავშვთა კვების ბრენდის Bledin- თი შევიდა. თუმცა, დედები არ აფასებს ასეთ სახელს. ლოზუნგი “ბლედინას, ეკრანებიდან გაისმა, როგორც: ყველაფერი, რაც თქვენს შვილს სჭირდება, ამან არ შეუწყო ხელი გაყიდვების ზრდას.

3. ბუნდოვანი

JCPenney- ის ბილბორდზე გამოჩნდა ფრაზა სურათით – “ზარი, რომელსაც იმსახურებ”. ყველაფერი კარგად იქნებოდა, რომ არა ადოლფ ჰიტლერთან მსგავსება: ცხვირიანი ზოლს აჩვენეს ჰიტლერის ჟესტს, სახურავი ჰგავს ულვაშს და კალამი წააგავს დიქტატორის თმის ვარცხნილობას კომპანია საჩივრებით გაივსო, ამიტომ რეკლამები მოხსნეს.

4. როდესაც გაოცება ყველა ზღვარს სცდება

ლონდონის ბრიტანეთის მოდის ქსელის ჰარვი ნიკოლსის სლოგანია – “შეეცადე თქვენი ენთუზიაზმი შეავსოთ”. მაღაზიაში გაყიდვების დაწყებისას რეკლამისთვის სარეკლამო კამპანიის ავტორებმა აჩვენეს ეს ფოტო. ბრენდის ქომაგები შოკში ჩავარდნენ. რამაც მოდის ქსელის აღშფოთება გამოიწვია.

5. არ დაგვპირდეთ, თუ დანაპირებს ვერ შეასრულებთ

2008 წლის გაზაფხულზე, Dr Pepper Snapple-ი ამერიკელებს დაჰპირდა, რომ თუ ახალი წლის წინ ჯგუფი Guns N ‘Roses – ი ახალ ალბომს გამოუშვებდა, ყველა ამერიკელი მიიღებდა 1 ცალ გაზიან სასმელს. 14 წლის განმავლობაში მუსიკოსებს ალბომი არ ჰქონდათ გამოშვებული, თუმცა სწორედ 23 ნოემბრს გამოუშვეს. კომპანიამ გადაწყვიტა დაპირება შეესრულებინა და სპეციალური კუპონის გამოშვება დაიწყო. თუმცა საიტზე სერვერები ისე გადაიტვირთა, რომ ბოლოს ყველა გაზიანი სასმელის გარეშე დარჩა. ადვოკატების ჯგუფმა საჯარო ბოდიშის მოხდა მოითხოვა.

კომპანია – დომინოს პიცა დაჰპირდა ყველას, ვინც გაიკეთებდა ტატუს დომინოს პიცის ლოგოთი და ფოტოს სოციალურ ქსელში ატვირთავდა, დომინოს პიცა მთელი წელი მათ უფასო პიცას გადასცემდა. აქცია ოქტომბრამდე გრძელდებოდა, თუმცა კომპანიამ წესები შეცვალა და გადაწყვიტა ეს საჩუქარი მხოლოდ 350 ადამიანისთვის გადაეცა. ამან ხალხის აღშფოთება გამოიწვია და განაცხადეს, რომ კომპანიამ აშკარად ვერ შეაფასა თუ რამდენად უყვართ პიცა.

ყველაზე მეტად, რომელი შემთხვევა მიგაჩნიათ მარკეტინგულ შეცდომად? გაბედავდით თქვენ ასეთი ტატუს გაკეთებას? გაუზიარეთ მეგობრებსაც.