წაიკითხეთ იმ ადამიანის მოგონებები, რომელიც ტიტანიკის ჩაძირვას გადაურჩა და დაათვალიერეთ იშვიათი ფოტოები

1874

ეს მოხდა დაახლოებით შუაღამისას 14 აპრილს, 1912 წელს. ძვირადღირებული ლაინერმა “ტიტანიკი”, მსოფლიოს უმსხვილესმა სამგზავრო ხომალდმა,  პირველი რეისი შეასრულა გემი ნიფუნგლენდთან ახლოს აისბერგს შეეჯახა და ჩაიძირა. კატასტროფის შედეგად 1,496 ადამიანი დაიღუპა, 712 გადარჩა.

მგზავრს, თომას ოქსენჰემს, რომელიც ინგლისიდან ამერიკაში მიდიოდა, ისე ახსოვს ის ცუდი ღამე, თითქოს გუშინ იყო.

“მე ვიყავი გემბანზე დაახლოებით 10 წუთის განმავლობაში, როდესაც შევნიშნე, რომ ძრავა შეჩერდა. გავედი სალონში და შევეჯახე ერთ-ერთი ეკიპაჟის წევრს. მან მითხრა, რომ ალბათ რაიმე უნმიშვნელო პრობლემა იყო “, – იხსენებს ოქსინგიჰმი.

კაცი ზემოთ ავიდა. ეკიპაჟმა დაიწყო ქვედა კარებების გაღება, მათ უფრო და უფრო მეტი ადამიანი გაჰყვა, რამაც დაბნეულობა დაიწყო.

“ოფიცრები გაიქცნენ, იძლეობდნენ ბრძანებებს. შემდეგ მივხვდი, რომ ეს არ არის ვარჯიშის ნაწილი. მათ დაიწყეს ქამრების გათავისუფლება და ქალების და ბავშვების ნავში ჩასმა, მამაკაცები უკან ბრუნდებოდნენ. ცოლებმა არ უნდა დატოვონ ქმრები, მაგრამ მათი უმრავლესობამ ეს გააკეთა. მაშინაც კი, ხალხი არ ფიქრობდა, რომ რაღაც არასწორად იყო. ნავები ერთმანეთის მიყოლებით ჩადიოდნენ. მეექვსე ან მეშვიდე ნავი გადაბრუნდა, ხალხი ოკეანეში ჩავარდა, ხოლო გემი აგრძელებდა ჩაძირვას. და მაშინ ნამდვილი ჯოჯოხეთი დაიწყო. ”

მამაკაცი ლოცულობდა

“მე ვნახე უამრავი ადამიანი – ძირითადად მამაკაცები, რომლებიც ცენტრში იდგნენ და ლოცულობდნენ, დაახლოებით 30 ან 40 კაცი იყვნენ და ლოცულობდნენ. შემდეგ ტიტანიკმა უფრო სწრაფად ჩაიძირა დაიწყო და სტენფორდს და მე (ჩემი მეგობრები) გადავხტით. დაახლოებით 20 წუთი მივდიოდით, როცა ინვერსიულ ნავზე აღმოვჩნდით. მოგვიანებით, ამ ნავში ხუთი ან ექვსი ადამიანი მოვიდა “. ის ხაზს უსვამს იმას, რომ ორკესტრს არ დაუკრავს, როგორც ეს ფილმში იყო ნაჩვენები, რადგან ყველა ინსტრუმენტი ქვედა სართულებზე აღმოჩნდა.

ოქსენჰემმა და სხვა ადამიანებმა ოკეანეში დაახლოებით ერთ საათი გაატარეს, შემდეგ კი ბორბლებით აიყვანეს და დაახლოებით 9 საათზე, ხომალდიანი კარპატი, რომელიც დახმარების აღმომჩენი იყო გარდაიცვალა..

კითხვაზე, თუ რა იყო ტიტანიკის აისბერგთან შეჯახების ნამდვილი მიზეზი, ოქსენჰემმა უპასუხა, რომ გემი თითქმის 130 კილომეტრიანი იყო, ხოლო აისბერგმა დაიწყო მოძრაობა  თბილი ზამთრის გამო.

“2 საათით ადრე იყო გაფრთხილება ორი საათით აისბერგთან დაკავშირებით. კაცს დაევალა წყლის ტემპერატურის მონიტორინგი, მაგრამ როდესაც მან დაინახა აისბერგი, უკვე გვიან იყო “.

ქვემოთ არის მგზავრების და გემის ავარიამდე.  ასევე კატასტროფის შემდეგ გადაღებული სურათები: